Serenity

21 aprilie - 7 iunie Serenity

Serenity

A doua expoziţie personală la AnnArt, Serenity, reuneşte un fond de 20 lucrări, tehnică mixtă – pictură şi colaj, şi ilustrează remarcabil tehnica de pictură-asamblaj practicată de artsită şi care a  devenit un trade-mark Prevenda. Seria a fost realizată de artistă în perioada 2009 – 2010, şi marchează, ca atmosferă, desprinderea de spiritul intens-aspru al seriei Time Regained: în urma unei investigări senine şi minuţioase a prezenţei copilului în viata noastră, Prevenda compune un piesaj de o expresivitate aparte, în tonuri serene de alb şi culoare caldă, în care ni se relevă conditia inocentă şi totodată tulburătoare a copilului, purtător de înger.  Lucrările sunt prezentate în premieră la Bucureşti, după ce în 2011 au fost expuse la Bruxelles.

 

Vernisajul are loc joi, 21 Aprilie 2016, ora 6 pm. Expoziţia este deschisă pentru public pană marti, 7 iunie 2016. Întreg fondul de lucrări este disponibil pentru vânzare prin galeria AnnArt, iar expoziţia este inclusă în programul Week-end-ul Galeriilor, când, pe 23 aprilie,  va avea loc un eveniment special Artist Talk & Candy, în care artista poartă o conversație cu publicul WEG, moderată de Gabriela Massaci, directorul galeriei AnnArt.

 

Seria Serenity este însoţită de un catalog, cu un text critic de Adriana Oprea.

 

 

Ceea ce este interesant în lucrările Floricăi Prevenda este faptul căumbra copilului reprezentat, nu este un partener al lui, ci înșusi copilul. În lucrările sale regăsim numai copilul, ilustrat ca o umbră (așa-numita umbră proiectată), cu sau fără aripi, substituind trupul „original".~ Umbra este intrasigentă și semnificativă, dovadă că orice s-ar fi întamplat cu „originalul", umbra prezentată în iconografie rămâne întodeauna aceeași și în același loc. Astfel, vom găsi ceva profund zdruncinător în calmul declarat al lucrărilor Prevenda.

Adriana Oprea, critic şi istoric de artă

fragment din catalogul Florica Prevenda: Serenity, 2011

 

Dăruirea pasionată a Floricăi Prevenda în travaliul său de atelier se încorporează în elaborarea materială a picturalităţii inventate: densităţii stratificate, urme colorate în depuneri de relief modelat cu degetele, afânate, toarse, întreţesute, încasetate, decupate.~ Este o procesualitate „plastică" de interogaţii cu spiritul unui timp ameninţat de reificare şi depersonalizare consumistă. De două decenii, artista dovedeşte o tenacitate exemplară a cercetării pictural-materice pe o problematică ce se adânceşte, ca procedură şi palier conceptual, de la o expoziţie la alta. Speranța stă în candoare şi împrospătarea generațiilor, ne persuadează Prevenda cu mugurii –chipuri pe care-i răsfiră pe simeza primăverii 2016.

Aurelia Mocanu, critic de artă, 2016